صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / تاریخچه ی نرم افزار word

تاریخچه ی نرم افزار word

تاریخچه ی نرم افزار word

تاریخچه ی نرم افزار word نرم افزار ورد Ms word یا به عبارتی microsoft office word یکی از مجموعه نرم افزارهای شرکت مایکروسافت آفیس می باشد، که یک نرم افزار واژه پرداز (تایپ متن) بسیار قدرتمند برای تایپ و ویرایش و طراحی متون استفاده می شود، اما اگر بخواهیم تعریف این نرم‌افزار را به صورت لغوی بررسی کنیم ورد در زبان انگلیسی به معنای کلمه است.

انتخاب این کلمه به عنوان نام برای این نرم‌افزار بی ‌مناسبت نیست چرا که تمام ساختار این نرم‌افزار با کلمات و ویرایش کلمات درگیر است به همین دلیل است که این نرم‌افزار نرم‌افزار واژه پرداز ورد می گویند که البته از دیگر قابلیت های این نرم افزار می توان به درج کردن جداول وارد کردن تصاویر و شکل های مختلف اشاره کرد.

از جمله موارد جالب در خصوص نرم افزار ورد می توان به ذخیره آن به صورت صفحات وب HTML و همچنین خروجی گرفتن آن به صورت PDF نیز اشاره کرد.

تاریخچه نرم افزار ورد چیست

در مورد تاریخچه نرم افزار ورد می توان گفت که این نرم افزار برای اولین بار با نام مالتی تولز ورد در سال ۱۹۸۳ ی سیستمهای زنیکس و آی‌بی‌ام منتشر شد که البته در آن مقطع در نرم افزار ورد قابلیت اجرا در محیط سیستم عامل DOS را داشت.(یک سیستم عامل قبل از انتشار ویندوز)

در سال ۱۹۸۴ با روی کار آمدن شرکت مایکروسافت آفیس نرم افزار واژه پرداز ورد برای کامپیوتر اپل و سیستم عامل مکینتاش منتشر شد و بعد ها با منتشر شدن نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز نسخه های جدیدتر نرم افزار ورد هم به بازار عرضه شد و با توجه به نیاز مبرم اداره جات و کاربران مختلف به این این نرم افزار و قدرتمند، شرکت مایکروسافت آفیس همیشه در تلاش بوده است که با منتشر کردن جدیدترین نسخه های نرم افزار ورد بتواند نیازهای کاربران خود را برطرف کرده و با انتشار نسخه های جدید این نرم‌افزار را به صورت کاربر پسند به کاربران ارائه دهد.

نکات مهم در نرم افزار word

شاید جالب باشد بدانید که نرم افزار ورد آنقدر پیشرفته است که حتی می توان با زبان برنامه نویسی ویژال بیسیک اقدام به افزودن یکسری کار قابلیت های جدید و یا اتوماتیک کردن برخی از کارها داخل این نرم افزار نمود که به آن ماکرو نویسی ورد می گویند.

همچنین شرکت مایکروسافت توانسته قابلیت های جالب دیگری را مانند ارتباط و پروژه مشترک میان نرم افزار هایش ایجاد کند.

امکانات نرم افزار ورد تاریخچه ی نرم افزار word

در قسمت های قبلی با نرم افزار ورد آشنا شده حالا می خواهیم به سراغ امکانات نرم افزار ورد برویم.

همان طور که در قسمت قبلی هم اشاره شد مهمترین ویژگی این نرم‌افزار این است که این نرم افزار این نرم افزار قدرتمند برای تایپ و ویرایش متون استفاده می شود اما از دیگر قابلیت های این نرم افزار می توان به امکان ذخیره سازی فایل های متنی به صورت PDF و سایر فایل های مرتبط متنی مثل Text و HTML اشاره کرد.

همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های این نرم‌افزار این است که شما می توانید اسنادی را که در نرم افزار ورد منتشر می کنید را برای دوستان خود ایمیل کرده و یا در صفحات وبلاگ شخصی وب سایت منتشر نمایید و علاوه بر قابلیت تایپ و ویرایش من امکان اضافه کردن تصاویر جداول و اشکال مختلف نیز به سادگی امکان پذیر است و در آخر هم شما می توانید برای ویرایش متن خود از فونت های مختلف رنگ ها و سایز های مختلف و دیگر امکانات استفاده نمایید به عنوان مثال مثلاً می توانید متن خود را به صورت سه بعدی و با یک فونت و طراحی زیبا منتشر کنید.

نرم افزار آفیس شامل چیست تاریخچه ی نرم افزار word

نرم افزار آفیس شامل برنامه هایی است که در بیشتر رایانه های جهان وجود دارد نرم‌افزارها برای اموری مانند تایپ کردن ایجاد و ویرایش اسناد انواع محاسبات ریاضی ارائه و سخنرانی مدیریت پایگاه داده و غیره استفاده می شود.

به عبارت دیگر مایکروسافت آفیس بسته نرم افزاری کاربردی است که تمام سیستم‌های کامپیوتری و احداث سیستم عامل های گوشی همراه را تسخیر کرده است، هر برنامه مایکروسافت آفیس در راستای یک هدف منحصر به فرد و ارائه خدمات خاص به کاربران به وجود آمده است که ما هم در مقاله نرم افزار ورد چیست که یکی از نرم‌افزارهای مجموعه نرم افزار آفیس محسوب می شود.

از نرم افزارهای قدرتمند و پرطرفدار آفیس است را به شما معرفی کردیم، از دیگر نرم‌افزارهای شرکت آفیس می‌توان به نرم افزار اکسل نرم افزار بانک اطلاعاتی اکسس نرم افزار ارائه مطلب پاورپوینت اشاره کرد.

آموزش از سایت کامپیوتر پلاس

مطالب مرتبط